#TIPS&TRICKS

7 exerciții care te vor ajut să-ți corectezi postura și să scapi de durerile de spate

Scris de Laura P la 13 martie 2019

O postură corectă îţi garantează sănătate, îți dă încredere și chiar te ajută să pari mai slabă. Totuși, multe persoane stau cu spatele arcuit, mai ales când lucrează la calculator. Iată câteva exerciții și trucuri simple care te vor ajuta să-ți îndrepți spatele și să păstrezi rezultatul:

1. Salutul

Du-ți mâinile la spate și împreunează-ți palmele ca în imagine. E important ca linia brațelor, de la cotul drept la cotul stâng, să fie dreaptă. Omoplații trebuie să se apropie. Menține poziția timp de 10 secunde.

2. Lacătul

Du un braț la spate, ridică-l pe celălalt și apropie-l de omoplați. Prinde-ți mâinile într-un lacăt, îndreptând cotul brațului ridicat în sus. În 5 secunde, schimbă brațele.

3. Rotiri

Fără să-ți schimbi poziția părții inferioare a corpului, du-ți mâinile în spatele capului și întoarce partea superioară a trunchiului, astfel încât umerii să fie perpendiculari cu spătarul scaunului. Menține poziția timp de 5 secunde, apoi întoarce-te spre dreapta.

4. Spate arcuit

Stai pe marginea unui scaun și du-ți mâinile în spatele capului. Arcuiește-ți spatele și privește tavanul. Încet, dă-ți capul pe spate, privind în continuare în sus. Sprijină-l de spătarul scaunului.

5. Întindere

Așază-te ca în imagine. Asigură-te că ambii omoplații și fundul ating peretele. Încordează abdomenul și respiră profund de câteva ori.

6. Căzătură

Acest exercițiu e continuarea celui de dinainte. Fără să te depărtezi de perete, ridică brațele în lături și înclină-ți ușor corpul în față, fără să-ți îndoi genunchii. Menține poziția timp de zece secunde.

7. Pentru a-ți menține postura, obișnuiește-te să stai corect

Așează-te pe marginea unui scaun, du un picior în spate (cu cât mai departe, cu atât mai bine) și pe celălalt în față. Această postură te va ajuta să-ți îndrepți spatele și să-l menții așa, ca să-ți păstrezi echilibrul. Așază-te în această poziție după ce ai făcut câteva dintre exercițiile de mai sus.

Pe lângă provocarea durerilor de spate, statul prelungit pe scaun crește rolul de boli cardiovasculare (hipertensiune arteriala, tromboflebita, hemoroizi), obezitate, diabet și chiar depresie. Orice persoană care stă în șezut mai mult de 6-8 ore pe zi va suferi de dureri de spate, mai devreme sau mai târziu.

Statul prelungit pe scaun este nociv pentru sănătate chiar dacă, atunci când pleci de la birou ești o persoană activă. Metodele cele mai eficiente de prevenire a durerilor de spate constau în pauze la fiecare 40-50 de minute (cu ridicare de pe scaun), evitarea de a sta cu picioarele încrucișate, încercarea de sta cu spatele cat mai drept și gimnastică medicală, care prin tonifierea musculaturii spatelui constituie o metodă extrem de eficientă de prevenire a durerilor.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

--